#VR4Professionals – wirtualna rzeczywistość w biznesie i przemyśle

Gry, rozrywka, zabawne aplikacje – zwykle tak myśli się o rzeczywistości wirtualnej i sposobach jej wykorzystania. Ale czy tego typu rozwiązania nadają się także do przemysłu i biznesu? Oczywiście, że tak! A nawet więcej – one są w tych dziedzinach po prostu niezbędne. Dlaczego? Ponieważ eliminują niepotrzebne ryzyko, zmniejszają wydatki i przyspieszają proces szkoleniowy lub produkcyjny. W czasach konkurencyjnego rynku i cięcia wydatków, takie zalety wirtualnej rzeczywistości nie mogą być przez firmy pomijane. Można wręcz zaryzykować stwierdzenie, że im bardziej skomplikowana usługa, produkt czy proces szkoleniowy, tym większe prawdopodobieństwo, że rzeczywistość wirtualna uprości ów proces i pozwoli firmie zyskać konkretne korzyści.

Przykład? VR360 Display to system stworzony przez i3D dla firmy Becker-Warkop produkującej kolejki i systemy transportu dla górnictwa. Dzięki profesjonalnemu systemowi składającemu się z okularów w technologii VR, systemu śledzenia ruchu i rękawicom przetwarzającym gesty użytkownika, producent mógł przeprowadzić skomplikowane szkolenie w wirtualnym środowisku tak, jakby pracownik naprawdę miał do czynienia z rzeczywistą maszyną. Wirtualna rzeczywistość pozwoliła znacznie uprościć skomplikowany proces szkoleniowy i zmniejszyć ryzyko uszkodzenia maszyn, a co za tym idzie przyspieszyć produkcję i wyeliminować potencjalne błędy.

Oprócz oszczędności i aspektów edukacyjnych rzeczywistość wirtualna wykorzystana w przemyśle ma jeszcze jedną zaletę – zdecydowanie zwiększa bezpieczeństwo pracowników. Dobrze widać to na przykładzie realizacji stworzonej na potrzeby Arcelor Mittal – światowego potentata w dziedzinie produkcji stali. W tym przypadku wirtualne środowisko 3D pozwoliło pracownikom poznać otoczenie jednego z największych pieców hutniczych w Europie zupełnie wykluczając niebezpieczeństwa z tym związane (wysokie stężenie pyłów i gazów, olbrzymie temperatury, rozgrzany do postaci płynnej surówki metal).

Mocno wierzymy w potencjał technologii Wirtualnej Rzeczywistości, wykorzystywanej w dużym, często trudnym biznesie. Dlatego też treści i przykłady wdrożeń (naszych własnych i najlepszych przykładów z całego świata), nawiązujące do tego trendu, we wszystkich mediach internetowych, z których korzystamy, oznaczamy hashtagiem #VR4Professionals.