Klienci kupują produkty marek wykorzystujących VR

Badania wskazują, że klienci chętniej kupują produkty marek wykorzystujących wirtualną rzeczywistość.

Wirtualna rzeczywistość wkracza w coraz nowsze obszary marketingu i rynku. Ale czy naprawdę sprzedaje i zwiększa rozpoznawalność marek? Najnowsze badania przeprowadzone przez amerykańską firmę Greenlight VR na grupie 1300 respondentów, nie pozostawiają wątpliwości. Aż 71% badanych uważa marki wykorzystujące w swoich działaniach wirtualną rzeczywistość za nowoczesne i myślące perspektywicznie, a co ważniejsze, 53% z nich deklaruje, że chętniej kupuje od takich firm produkty.

Zdecydowana większość konsumentów, która nigdy nie miała do czynienia z wirtualną rzeczywistością, po obejrzeniu filmu informacyjnego na ten temat, wyraziła pozytywną opinię o tej technologii (aż 91%). Spośród nich 65% wykazało swoje zainteresowanie, 32% było zaskoczonych możliwościami, 25% czuło zadowolenie, a 58% zdumienie.

W perspektywie przewidywań ekonomicznych Deloitte Global, które zakładają, że branża wirtualnej rzeczywistości w ciągu najbliższego roku po raz pierwszy przekroczy wartość miliarda dolarów, pozytywne nastawienie konsumentów do tego typu działań powinno rozwiać ewentualne wątpliwości marketerów. Technologie VR to przyszłość działań marketingowych.

greenlight-vr

Źródło: www.greenlightinsights.com