Becker Warkop

Aplikacja w postaci interaktywnego
symulatora 3D z opcją stereoskopowego
obrazu pozwalającego widzieć głębie obrazu.

O projekcie

Firma Becker-Warkop to czołowy producent kolejek i systemów transportu dla górnictwa i przemysłu ciężkiego. Na potrzeby szkoleniowe i promocyjne stworzyliśmy program ćwiczeniowy dla personelu technicznego obsługującego kolejki górnicze. Aplikacja oparta o wirtualne środowisko Quazar3D pozwala zdobyć umiejętności z zakresu konserwacji i naprawy elementów pojazdu, oszczędzić materiały, czas i fundusze. Nauka odbywa się w bezpiecznym środowisku szkoleniowym, gdzie sprzęt nie zużywa się i nie psuje.

Problem

Górnicze maszyny cechują się dużym stopniem skomplikowania, trudnością obsługi i wysoką ceną. Żadna z kopalń nie może pozwolić sobie, żeby obsługiwała je niewykwalifikowana i niedoświadczona kadra. Ryzyko awarii czy zagrożenie dla innych członków załogi, jakie mógłby spowodować taki pracownik jest zbyt wielkie, by móc je zbagatelizować. Niestety czas i koszty tradycyjnego szkolenia są dla wielu zakładów barierą nie do przejścia.

A gdyby tak użytkownik mógł pracować na sprzęcie dowolną liczbę godzin, popełniać błędy i nie ponosić za nie żadnych konsekwencji? A co gdyby szkoleniowa maszyna nigdy się nie psuła i była nad wyraz wyrozumiała dla ludzkich błędów? Z wirtualnym systemem szkoleniowym, który stworzyliśmy przy pomocy Quazar3D, na potrzeby firmy Becker-Warkop to możliwe. Aplikacja pozwala zredukować ryzyko, koszt i czas szkolenia, jednocześnie dostarczając wszystkie niezbędne do rozpoczęcia rzeczywistej pracy informacje.


ROZWIĄZANIE

Zaproponowany przez nas system szkolenia składał się z trzech głównych elementów, które razem tworzyły kompleksowe rozwiązanie pozwalające pracownikom lepiej zrozumieć środowisko, w którym mieli pracować i szybciej przyswoić potrzebne umiejętności. Specjalny hełm HMD dawał wrażenie zanurzenia w środowisku technicznym, dając możliwość zajrzenia w każdy, nawet najtrudniej dostępny, zakamarek maszyny. Wirtualne rękawice umożliwiały chwytanie przedmiotów, przekręcanie poszczególnych elementów i operowanie sterownikami maszyny. Natomiast system kontroli ruchu ustalał pozycję użytkownika przez co pozwalał poruszać się po wirtualnym warsztacie oraz wykonywać czynności serwisowe.

Spajający te wszystkie elementy Quazar3D dawał możliwość treningu na wirtualnej maszynie, dzięki czemu pozwalał poznać wszelkie jej funkcjonalności, dostosowywać się do nowych procedur i przede wszystkim wyciągać wnioski z własnych błędów, tak by zapobiec im w momencie faktycznej obsługi urządzenia w przyszłości. Dzięki wirtualnemu środowisku zakład mógł przyspieszyć produkcję, oszczędzić koszty i zminimalizować ryzyko wypadków i awarii.



https://youtube.com/watch?v=GBpJSoqc9UA%26vq%3Dhd1080