Urząd Miasta Gliwice

Kampania wizerunkowa
prezentująca nowoczesne
oblicze miasta

O projekcie

Na zlecenie gliwickiego magistratu przygotowaliśmy dwa spoty reklamowe, prezentujące nowoczesne oblicze miasta. Produkcje wpisywały się w kampanię wizerunkową prowadzoną pod hasłem „Gliwice – przyszłość jest tu”. Filmy emitowane były w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych, w najlepszym czasie antenowym.

Problem

Gliwice to dziś ważne centrum akademickie i ośrodek przemysłowy, w którym wiodącą rolę odgrywają nowoczesne technologie. Jednak na postrzeganie tego miasta wciąż wpływ mają stereotypy, nakazujące patrzeć na aglomerację śląska przez pryzmat górniczego i hutniczego dziedzictwa regionu. Stereotypowy obraz rzeczywistości jest przeszkodą, która utrudnia pozyskiwanie kolejnych inwestorów i zniechęca do osiedlania się w mieście. Aby to zmienić, gliwicki magistrat zdecydował się skorzystać z narzędzi promocyjnych budujący odpowiedni wizerunek. Nam powierzono przygotowanie dwóch spotów telewizyjnych, prezentujących nowoczesne oblicze miasta.


ROZWIĄZANIE

Na potrzeby kampanii wizerunkowej miasta Gliwice przygotowaliśmy dwie produkcje.

Technopolis

W roku 2012 zrealizowaliśmy 30-sekundowy spot, w którym zaprezentowane zostały najbardziej znane gliwickie zabytki (takie, jak: wieża Radiostacji, czy Ratusz) oraz obiekty tworzące nową tożsamość miasta (m.in.: budynek Centrum Nowoczesnych Technologii, Nowe Gliwice, Węzeł Sośnica). Użyta przez nas futurystyczna stylistyka, stanowiła odzwierciedlenie hasła „Gliwice – przyszłość jest tu”. Pretekstem do stworzenia spotu, było odbywające się w mieście 8. Generalne Zgromadzenie Światowego Stowarzyszenia Technopolii – największa innowacyjna impreza w Europie. Reklamę można było zobaczyć w stacjach Telewizji Publicznej oraz TVN i TVN24.


https://youtube.com/watch?v=DgYp6x7TUA8%26vq%3Dhd1080

Hala Widowiskowo-Sportowa Gliwice

Drugi spot powstał w 2013 i poświęcony był sztandarowej inwestycji miasta – nowoczesnej hali widowiskowo-sportowej Gliwice. Reklama utrzymana w futurystycznej stylistyce, składała się z dynamicznych migawek, prezentujących imprezy sportowe i kulturalne, jakie w przyszłości odbywać się będą w budowanym obiekcie. Celem tego przedsięwzięcia było wypromowanie hali oraz wsparcie poszukiwań sponsora tytularnego. Film emitowany był na antenach TVP1 oraz TVP2, w pasmach najwyższej oglądalności.


https://youtube.com/watch?v=ORPSiJ4Geyw%26vq%3Dhd1080