Goodyear

Aplikacja marketingowa na HTC Vive
prezentująca nowy produkt marki Goodyear.

O projekcie

Goodyear jest jedną z czołowych globalnych marek w zakresie produkcji ogumienia. Rozwiązania tego koncernu trafiają zarówno do przemysłu samochodowego, przemysłu lotniczego, wyścigów rajdowych czy ciężkich maszyn przemysłowych.

Zadanie

Klient zwrócił się do nas z konkretnym, jednak wymagającym zadaniem – stworzenia innowacyjnego narzędzia promującego zaawansowaną technologicznie oponę koncepcyjną Eagle-360. Proponowane rozwiązanie miało w niestandardowy i nowoczesny sposób przedstawić produkt oraz jego właściwości. Poza innowacyjną formą prezentacji samej opony, proponowane rozwiązanie miało być wpisane w konwencję eventu firmowego, na którym miała odbyć się jej premiera. Ponadto, naszemu Klientowi zależało, aby docelowe narzędzie pozwalało zgromadzonym na interakcję z produktem i miało charakter rozrywkowy.

1_goodyear_eagle-360_htc_vive_app

ROZWIĄZANIE

Stworzyliśmy aplikację VR na HTC Vive, która pozwala na całkowite zanurzenie się w świecie innowacji marki Goodyear oraz interakcję użytkownika z prezentowanym produktem. Graficznie cała sceneria aplikacji uspójniona została z futurystyczną strategią komunikacji prezentowanej opony, a stworzona nawigacja jest intuicyjna i przejrzysta nawet dla nowicjuszy Wirtualnej Rzeczywistości. Dodatkowo, w ramach stworzonego konceptu marketingowego wprowadziliśmy element grywalizacji, który angażuje, buduje świadomość i lojalność odbiorców wobec marki.


2a_goodyear_eagle-360_htc_vive_app
2b_goodyear_eagle-360_htc_vive_app

W pierwszej części aplikacji, przenosimy użytkownika do scenerii przyszłości, gdzie może odkryć oponę koncepcyjną i przyjrzeć się jej z każdej wygodnej dla niego perspektywy. Przy okazji prezentacji produktu użytkownik ma możliwość zapoznania się z właściwościami jezdnymi opony, które będą mu przydatne w następnej odsłonie wirtualnego doświadczenia. W drugiej części aplikacji, przechodzimy do gamingowej i bardziej rozrywkowej formy prezentacji produktu. Po przeniesieniu użytkownika na futurystyczny tor wyścigowy Goodyear, w roli kierującego ma za zadanie pokonać określoną trasę w najlepszym możliwym czasie. Podczas wyścigu, poza możliwością wcielenia się w rolę kierowcy rajdowego, gracz ma również możliwość poznania właściwości jezdnych opony w praktyce.

Dzięki stworzonej aplikacji, Klienci marki Goodyear w angażujący sposób mogą poznać nowy produkt oraz doświadczyć jego właściwości w ramach grywalizacji.