mBank

Interaktywna prezentacja oferty banku
łącząca rozrywkę z praktyczną wiedzą
na temat usług bankowych.


O projekcie

Współczesny klient preferuje rozwiązania proste i intuicyjne, które w szybki i wygodny sposób pozwolą zapoznać mu się z ofertą marki. Wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom, wspólnie z działem strategii i komunikacji mBanku oraz firmą Expander IT odpowiedzialną za integrację instalacji multimedialnych, przygotowaliśmy szereg pionierskich rozwiązań interaktywnych w placówkach banku zlokalizowanych w centrach handlowych. Umożliwiły one klientom sprawne zapoznanie się z ofertą banku i wejście na zupełnie nowy poziom interakcji z marką.


logo_mbank_i3d_light_branch
logo_i3d_i3d_light_branch
logo_expander_i3d_light_branch

Problem

Dla przeciętnego klienta oferta produktów bankowych jest często nieczytelna i niezrozumiała. Ekonomiczny język, specyficzna terminologia i szeroki zakres oferty, sprawiają, że odnalezienie się w gąszczu produktów bankowych bywa utrudnione. mBank postawił przed nami zadanie, które miało usprawnić bezpośrednią komunikację z klientem i przedstawić przekrojową ofertę banku, tak, aby każdy bez problemu mógł odnaleźć się w pośród licznych produktów i usług. Podążając za światowymi trendami stworzyliśmy kompleksowy system interakcji z klientem, w którym znalazło się miejsce na informacje o systemie mOkazji, o nowym systemie transakcyjnym czy aktualnych pakietach usług.

issues_mbank_wykres_grafika


ROZWIĄZANIE


https://youtube.com/watch?v=eoN5TAJYpbU%26vq%3Dhd1080

Bazując na poszczególnych odbiorcach, rodzaju prezentowanych usług i wykorzystanych narzędziach, przygotowaliśmy następujące rozwiązania:


Witryna główna

Wejść do środka czy skorzystać z oferty konkurencji? To pytanie zadaje sobie każdy klient stojący przed placówką banku. Dobrze zaaranżowana witryna może przekonać go do skorzystania z usług placówki. Szczególnie jeśli ma ona angażujący charakter, pozwala samemu decydować o wyświetlanej treści lub w multimedialny sposób zaprezentować filmy czy zdjęcia, które zobrazują ofertę banku. Właśnie takie rozwiązanie zastosowaliśmy w placówkach mBanku, budując tym samym zainteresowanie i pozytywne pierwsze wrażenie, które zachęcały klientów do zapoznania się z ofertą banku i wejściem do środka.

front_mbank_light_branch_interactive_bank_i3d

Ściana interaktywna


powerwall_mbank_light_branch_interactive_bank_i3d
powerwall_m_mbank_light_branch_interactive_bank_i3d

Umiejętność estetycznego zaprezentowania komunikatu oraz jego dostosowanie do zainteresowań, wieku czy płci odbiorcy jest dziś podstawą efektywnego marketingu. Współczesny konsument, przytłoczony ogromem informacji, reaguje na komunikaty dopasowane wyłącznie do jego oczekiwań. Stąd ogromna potrzeba wyboru narzędzi interaktywnych, które zainteresują użytkownika i wydłużą czas kontaktu z marką. Zaprezentowana przez nas ściana interaktywna, dzięki nowoczesnemu interfejsowi składającemu się z wielodotykowych monitorów, w atrakcyjny sposób pozwoliła zapoznać się z ofertą banku i utrwalić wizerunek nowoczesnej placówki, wyprzedzającej konkurencję.

Personalizacja

eyeface_sdk_mbank_light_branch_interactive_bank_i3d

Najważniejszym elementem w systemie powerwall jest opcja rozpoznawania użytkownika. Dzięki wykrywaniu twarzy komunikat może zostać dopasowany do płci oraz wieku klienta. W połączeniu z nowoczesnym designem oraz dużym obszarem interaktywnym, który w intuicyjny sposób umożliwia przeglądanie treści. Sprawia to, że klient łatwiej wchodzi w interakcję z marką i traktuje komunikat jako użyteczną i pożądaną wiedzę, a nie nachalną reklamę.

W zaproponowanym systemie, ściana interaktywna jest najbardziej zaawansowanym urządzeniem stanowiącym punkt centralny placówki, wokół którego skupia się zainteresowanie użytkowników. To prawdziwe centrum wiedzy o mBanku, które dostarcza kompleksowych informacji od zobaczenia wyglądu aplikacji mobilnej, przez przejrzenie ofert kont bankowych, po filmy wyjaśniające działanie mechanizmu mOkazji.

end_mbank_light_branch_interactive_bank_i3d-03

Strefa dziecka

kinds_zone2_mbank_light_branch_interactive_bank_i3d
kinds_zone1_mbank_light_branch_interactive_bank_i3d

Zrozumienie potrzeb i oczekiwań klienta względem ich pociech, pozwala zwiększyć zaufanie do marki i skupić się rodzicom na załatwieniu określonych usług. Podczas gdy rodzice poznają ofertę i produkty banku, dzieci – pod płaszczykiem gier i interaktywnych aplikacji – przyswajają wiedzę ekonomiczną dowiadują się jak działa bankomat, skąd wzięły się pieniądze, czy dlaczego warto oszczędzać. Mniejsze monitory dotykowe, odpowiednia kolorystyka i odpowiednio dobrana grafika, pozwoliły przyciągnąć uwagę tej najbardziej z wymagających grup użytkowników.

Lokalizacje

mapa_mbank_i3d_light_branch

Aplikacje zostały wdrożone w topowych placówkach banku w największych miastach Polski.
Łącznie wybrano 11 lokalizacji w całym kraju.

Statystyki

Nawet najbardziej kreatywne narzędzia nie pomogą w promocji marki, jeśli nie będzie można zbadać ich efektywności. Właśnie dlatego w projekcie zastosowaliśmy system Flooid, który pozwolił monitorować nam poszczególne aplikacje, badać ich skuteczność i dostosowywać ich treść do aktualnych oczekiwań klientów. Wykorzystanie systemu było możliwe również ze względu na wysokie standardy bezpieczeństwa jakie spełniał – był to jeden z wymogów narzuconych przez bank.

stats_mbank_light_branch_interactive_bank_i3d-05
tablet_mobile_m_mbank_light_branch_interactive_bank_i3d
tablet_mobile2_m_mbank_light_branch_interactive_bank_i3d