Multikino

Stworzenie systemu podłóg
interaktywnych pełniących funkcję
nośników reklamowych.

O projekcie

30 lokalizacji w całym kraju, 243 ekrany, 52.220 widzów, którzy mogą oglądać seans w tym samym momencie – Multikino to jedna z największych sieci kin wielosalowych w Polsce. Pierwsze kino sieci powstało w 1998 roku i od tego czasu marka ciągle się rozwija. Poza podstawową działalnością w segmencie kinowym i dystrybucji filmów, firma prowadzi także pokazy koncertów, maratonów, transmisji sportowych, oper HD, jak i akcje skierowane do określonych grup miłośników filmów, np. Kino na obcasach. Od 2008 roku we wszystkich kinach sieci zainstalowano projektory cyfrowe pozwalające na emisję filmów w technologii 3D.
Stały rozwój sieci sprawia, że marka ciągle szuka nowych ścieżek komunikacji z widzem i chce być postrzegana jako wieloaspektowe centrum rozrywki. Stąd potrzeba wprowadzenia do przestrzeni multipleksów angażujących elementów animowanych i stworzenia koncepcji nośników dla kampanii off-screen, która wciągnie widzów do interakcji.

Problem

Sieć Multikino ma już wyrobioną określoną markę na rynku rodzimej rozrywki i jest doskonale znana odbiorcy – co nie znaczy, że nie musi starać się o nowego klienta. Streaming treści online, telewizja na życzenie, rozwój usług mobilnych czy kina typu IMAX – skutecznie odciągają widzów od wielkiego ekranu. Chcąc zatrzymać klientów na dłużej i nawiązać z nim emocjonalną więź Multikino organizuje seanse tematyczne, maratony filmowe czy transmisje wydarzeń sportowych. W parze z ciekawymi treściami muszą jednak iść faktyczne emocje i zaangażowanie, którego nie dostarczą inne media. Taką rolę mogą pełnić aplikacje interaktywne, które wciągną widza w świat oglądany na wielkim ekranie i pozwolą poczuć się częścią filmowego świata. Poprzez kontakt z tego typu treściami widz nie tylko świetnie się bawi lecz także poznaje historię marki i produktu, wchodząc z nią w głębszą relację. Sprawia to, że w momencie podejmowania decyzji zakupowej, przypomina sobie pozytywne emocje i wybiera promowaną markę. Mając na uwadze specyficzny charakter działalności Multikina i chcąc zaoferować widzom niezapomniane wrażenia, przygotowaliśmy szereg rozwiązań interaktywnych, które wzbogaciły ofertę sieci o nośniki reklamowe z obszaru nowych technologii i wciągnęły widzów do unikatowej rozrywki.


ROZWIĄZANIE

Podłogi interaktywne

Uwaga widza w kinie skierowana jest zwykle na ekran kinowy. A gdyby zaskoczyć odbiorcę treścią umieszczoną w zupełnie nowym, niespodziewanym miejscu? Skierowaliśmy projektor na podłogę i wyposażyliśmy go w detektor ruchu, który dostosowywał wyświetlaną treść do kroków użytkownika. Dynamiczna grafika i animacje angażowały do interakcji z bohaterami wyświetlanych w kinie tytułów i nakłaniały do eksploracji stojących za nimi historii.

Wirtualne lustro

Poczuć się jak prawdziwy bohater filmowy, przymierzyć strój z kultowej produkcji – który miłośnik kina nie chciałby wcielić się w taką rolę? Za sprawą kamery filmującej zachowanie użytkownika, detektora ruchu dłoni i wbudowanej bazy strojów każdy mógł zobaczyć się w stroju gladiatora czy kultowej kreacji Marylin Monroe, odgrywając sceny z popularnych „blockbusterów”. Działanie ułatwiał prosty i intuicyjny interfejs oparty o Quazar3D, który połączyliśmy z systemem Flooid, oferując tym samym zleceniodawcy możliwość połączenia w/w elementów z danymi ze strony internetowej i aplikacji mobilnych, tworząc zintegrowany system komunikacji z klientem.

Dostęp do statystyk

Istotnym elementem zaproponowanych rozwiązań był kompleksowy system statystyk wspieranych przez Flooid oferujących wgląd w typowe zachowania konsumentów i ułatwiających zarządzanie aplikacjami m.in. poprzez:
• możliwość zamawiania on-line, umieszczania i monitoringu miejsca wyświetlania reklam w stworzonej przez nas sieci;
• zarządzanie wszystkimi nośnikami multimedialnymi i treściami na nich wyświetlanymi z jednego ‚punktu dowodzenia’;
• przechowywanie danych związanych z ilością interakcji oraz z czasem uczestnictwa w celu zastosowania ich do analizy.

https://youtube.com/watch?v=yR21VnHg9XA%26vq%3Dhd1080