Krakowski Park Technologiczny

Interaktywny showroom
prezentujący potencjał firm
wchodzących w skład
Krakowskiego Parku Technologicznego

O projekcie

W 1997 roku w wyniku partnerstwa środowiska rządowego, akademickiego i samorządu Krakowa, w stolicy Małopolski powstał Krakowski Park Technologiczny – specjalny obszar ekonomiczny skupiający firmy i inwestorów z kilkunastu firm zagranicznych i krajowych. Z roku na rok park rozwijał się i unowocześniał szukając coraz to nowszych pomysłów na przyciągnięcie inwestorów i zaprezentowanie kreatywnego potencjału firm, które miały w nim swoją siedzibę. Jednym z jego istotnych elementów stał się inkubator technologiczny skupiający firmy z branży nowych technologii, gier i mediów cyfrowych, które są znakiem rozpoznawczym Krakowa.

Na zlecenie i we współpracy z firmą MAE MULTIMEDIA ART EDUCATION SP. Z O.O., mieliśmy przyjemność zaprojektować nowoczesne aplikacje interaktywne, które zostały wykorzystane w specjalnym shoowroomie prezentującym ofertę poszczególnych przedsiębiorstw.

Problem

Potencjalny klient zainteresowany ofertą firm z branży interaktywnej, ma dziś do dyspozycji na Polskim rynku kilkadziesiąt kreatywnych podmiotów, które oferują unikalne rozwiązania tego typu. Wybór nie jest prosty. Dlatego Krakowski Park Technologiczny postawił wyjść naprzeciw oczekiwaniom konsumentów i stworzyć miejsce, w którym poprzez interakcję i nowoczesne media można kompleksowo poznać ofertę firm działających w parku jak również sam showroom.

Czerpiąc z najnowszych trendów konsumenckich park wyodrębnił w swoim obszarze unikalną przestrzeń w postaci showroom’u – miejsca, w którym firmy mogą wystawić swoją ofertę i zaprezentować się od jak najlepszej strony. Centralne miejsce w showroomie zajęło kilkanaście multimedialnych elementów ekspozycji, które zostały ułożone w określoną ścieżkę zwiedzania. Przestrzeń ma na celu dawać możliwość do formalnych i nieformalnych spotkań, kreatywnych szkoleń, promocji a nawet wypoczynku przy ulubionych grach komputerowych.


ROZWIĄZANIE

Istotnym założeniem showroomu, który przygotowaliśmy jest jego uniwersalność i możliwość dowolnego modyfikowania. Dzięki technologii radiowej RFID, poszczególni użytkownicy i firmy mogą dopasować wyświetlane treści do aktualnych potrzeb i przekształcać multimedialną przestrzeń tak, aby jak najlepiej przygotować ją na spotkanie z konkretnym klientem.

Dzięki podłączeniu sieci urządzeń multimedialnych do aplikacji Flooid całość można łatwo koordynować i monitorować, dzięki czemu użytkownik otrzymuje kompleksową wiedzę na temat wszystkich urządzeń.

Byliśmy odpowiedzialni za projekt, grafikę, animację i połączenie w całość następujących urządzeń interaktywnych:

Ekran powitalny
W momencie wejścia do showroomu użytkownikowi jest wyświetlana prezentacja video na temat zmian gospodarczych, jakie przez ostatnie 25 lat zaszły w Małopolsce. Animacja jest uruchamiana za pomocą czujników detekcji ruchu, które uruchamiają film, gdy użytkownik pojawi się przed ekranem. Gdy w obrębie czujnika nie ma nikogo, wówczas projektor wyświetla wygaszacz – animację inspirowaną architekturą budynku.

Strefa cytatów
Zostały w niej wykorzystane trzy, zintegrowane projektory oraz technika detekcji ruchu. Gdy użytkownik pojawia się w określonej strefie wyświetlają się przed nim cytaty znanych osób związanych z biznesem, przemieszczają się one wraz z ruchem widza.

Przedstawienie technologii
Interaktywna instalacja składająca się aż z 12 ekranów dotykowych. Na każdym z nich widz może się zapoznać z inną technologią IT, której historia aktywowana zostaje poprzez dotknięcie ekranu. Całość wzbogaca unikatowy efekt wizualnej fali, która rozchodzi się po ekranach w momencie dotknięcia jednego z nich.

Ekspozytor z transparentnym ekranem dotykowym
Do zaprezentowania produktów firm znajdujących się w KPT została wykorzystana unikatowa technologia przezroczystego ekranu dotykowego. Polega ona na umieszczeniu między użytkownikiem a produktem dodatkowego ekranu multimedialnego, który nie zasłania przedmiotu, lecz poprzez szereg dodatkowych efektów i animacji, nadaje mu zupełnie nowy kontekst i wzbogaca o wizualne treści i efekty.

Firmy w KPT
Do zaprezentowania firm mających siedzibę w KPT zostały wykorzystane 4 monitory full HD i Kinect czytający ruch użytkownika. Poprzez multimedialną karuzelę użytkownik może wybrać dowolną firmę, poczytać o niej i obejrzeć galerię zdjęć obrazujących jej profil.

Edulab mini cave
Zbudowana z trzech ścian przestrzeń wirtualna, na której animacja wyświetlana jest za pomocą projekcji 4 projektorowej, którą można sterować za pomocą ekranu dotykowego. Instalacja pozwala na dynamiczną podmianę treści.

01_krakowski_park_technologiczny_kpt_showroom02_krakowski_park_technologiczny_kpt_showroom03_krakowski_park_technologiczny_kpt_showroom

Strefa spotkań
Aby umożliwić firmom spotkania z klientami i stworzyć przyjazny dla wymiany myśli klimat, stworzyliśmy multimedialną strefę spotkań. Składały się na nią 4 kameralne stanowiska wyposażone w kanapę, stół i duży monitor dotykowy. Na dwóch z nich zastosowane zostały klasyczne monitory, na dwóch transparentne. Można na nich zagrać w sieciową grę połączoną z pozostałymi stanowiskami. Rozrywka ma futurystyczny charakter i polega na ściganiu się samochodami po zamkniętym, ograniczonym eliptycznym placu, na którym znajdują się dodatkowe przeszkody.

Videowall
Interaktywne ekrany połączone w spójną całość, na których użytkownik może zaznajomić się z dodatkowymi informacjami promocyjnymi na temat KPT.

https://youtube.com/watch?v=mUFCXys6Y5U%26vq%3Dhd1080